Friday, March 20, 2009

Mencari Harga Diri dijalan DAKWAH


Kerinduan yang tiada penghujungnya...moga perpisahan ini hanya untuk seketika, moga kita dapat bersama kembali dalam saf perjuangan yang sama


Disana Aku mengenal usrah,
Tercari-cari Iman dalam suram malam maksiat,
Disana aku mula merangkak mencari Lilin,
Lilin ilmu yang bakal menerangi diriku..


Disana...dijalan Dakwah,
Aku mula mengenali bai`ah,
Disana juga ku mencari teman..ku cari kawan,
Ku temui teman..ku temui lawan...


Disana ...dijalan dakwah,
Ku kenal erti kehidupan dan persahabatan,
Disana ku temui Iman...ku temui...Ihsan,



Disana ..dijalan dakwah,
Aku menangis kerana pelajaran,
Aku merintih kerana perasaan,
Aku bertaubat kerana ...kemaksiatan,


Disana...dijalan dakwah,
Aku menjadi `calon` dan mencari `calon`,
Tercalon tapi tumpasnya kerana Iman,
Itu hikmah buat diri sombong..perlukan perubahan,


Disana ...dijalan Dakwah,
Aku mencari permata yang tak pernah hilang,
Bermain diminda ilusi setiap malam,
Hingga kini...ku belum temui...


Disini..di jalan dakwah,
Aku temui erti kata...KEFAHAMAN,
Aku layari hidup...mengimpikan keilmuan,
Mencari nikmat sebenar disebalik keimanan,


Disana...dijalan dakwah,
Aku mengenal jemaah..mengenal persatuan,
Mencari kebenaran dalam sumur ketidakpastian,
Mencari teman..yang ingin bersama-sama dalam perjuangan,


Disana...dijalan dakwah,
Aku mengenal perbezaan sahabat dan teman,
Diluarnya Intan didalamnya belacan,
Dihidunya wangi...dikecap masam,


Disana..dijalan dakwah,
Aku mengenal ego ..mengenal cinta,
Tapi aku takut..takut menerimanya,
Namun yang pasti aku perlu bersedia,
Dan mungkin teruskan penantian atau pencarian,


Disana.. dijalan dakwah,
Ku harap insan bernama TEMAN,
Bukan kuharap bernama SYAITAN,
Aku ku teruskan pencarian..


Disana..dijalan dakwah,
Aku akan teruskan perjuangan,
Biar manusia tidak lihat dan ambil peduli,
Kerana Aku paham,
Modal Insan dihadapan TUHAN,

Disana...dijalan dakwah,
Aku SUDAH tidak punyai kesempatan,
Aku sudah tua di telan zaman,
Belum tentu hari esok dapat ku teruskan pelayaran,


Disana..dijalan dakwah,
Ku harap ku akan temui `SAKINAH`,
ku harap ku temui MA`RIFAH,
Ku harap ku mendapat HIDAYAH....
Perjuangan ku takkan SUDAH....

No comments: