Wednesday, June 17, 2009

Berhenti Seketika: Utamakan Apa Yang Utama

Salam buat sahabat maya yang sangat-sangat saya kasihi....blog ini sudah pasti akan dipenuhi habuk selepas entry ini diposkan kerana mulai esok saya perlu melunaskan pelbagai urusan, antaranya saya perlu melakukan medical checkup, selesaikan segala urusan kemasukkan untuk pengajian ijazah nanti, seperti borang, sijil-sijil yang perlu disahakan dan sebagainya dari sebesar-besar perkara hingga sekecil-kecil perkara...namun alhamdulillah saya bersyukur, kerana diketika ini sahabat-sahabat lain sibuk mencari rumah sewa kerana kebanyakkan mereka tidak mendapat kemudahan kolej kediaman, tidak pada saya kerana saya tidak perlu mencari rumah sewa bukan kerana saya mendapat kemudahan penginapan di Kampus Shah Alam seperti mereka.

Ini kerana saya membuat keputusan untuk menginap di rumah sendiri yang hanya mengambil masa 10 minit dari rumah ke Uitm Shah Alam ( Puncak Perdana). Ini lebih memudahkan saya dan lebih menjimatkan wang perbelanjaan saya kerana saya tidak mengambil pinjaman ptptn. Saya juga mempunyai masa yang lebih bersama keluarga ketika menempuhi pengajian ini berbanding ketika diploma dahulu. Selain itu biasiswa yang saya perolehi bolehlah saya gunakan untuk yuran pengajian dan membeli buku-buku serta perkara yang lebih utama.

Seperkara lagi, buat pengetahuan sahabat-sahabat semua yang masih lagi mahu meminjam PTPTN bagi pengajian Ijazah, anda sudah boleh memohonnya dari sekarang sehinggalah 25 June 2009, ini adalah bagi kelompok pertama dan bagi kelompok kedua tarikh tutupnya adalah pada 19 Julai 2009. Permohonan kini dilakukan secara online,maklumat permohonan secara online boleh didapati disini. Terlebih dahulu, sahabat semua perlulah membeli no pin di BSN bagi membolehkan anda mengakses secara online untuk membuat permohonan. Bagi sahabat yang memohon penangguhan bayaran PTPTN yang diambil ketika pengajian diploma dahulu bolehla didapati disini " Borang Permohonan Penangguhan Bayaran Balik" .

Dikesempatan yang ada ini saya mengucapkan tahniah buat sahabat-sahabat yang memperoleh keputusan cemerlang untuk final exam yang lepas dan yang terbaru, tahniah saya ucapkan buat yang mendapat tempat bagi menyambung pengajian di peringkat ijazah, tidak kira dikampus mana anda ditawarkan, program apa yang ditawarkan pada anda.....Terima dengan hati terbuka, ada hikmah disebalik setiap apa yang ditentukan buat anda semua kerana Allah SWT lebih mengetahui apa yang tersirat mahupun yang tersurat. Ambillah peluang ini untuk menambah ilmu yang sedia ada serta menaikkan diri sahabat semua kesatu tahap yang lebih baik. Insya Allah kejayaan menanti insan yang berusaha.

Saya senaraikan antara sahabat-sahabat yang mendapat tawaran berdasarkan khabar dari blog mereka mahupun secara sms.

*Nurhayati : IS220 ( Uitm Kedah)
*Nur Elyani : IS222 ( Uitm Shah Alam)
*Muhd. Syafiq : IS220 ( UiTM Shah Alam)
*Nur Faseha : IS 220 ( Uitm Shah Alam)
*Mohd Nurul Akmal : IS221 ( Uitm Shah Alam)
*Nurul Safuwan : IS220 ( Uitm Shah Alam)
*Nurul Izzati : IS220 ( Uitm Shah Alam)
*Shahrul Nazmi : IS223 ( Uitm Shah Alam)
*Mohd. Hanapi : IS220 ( Uitm Shah Alam)
*Nor Bakiah : AP 227 ( Uitm Shah Alam)
*Norhafiza Superi : IS220 ( Uitm Shah Alam)

~~Salam Jihad Fisabilillah dari saya kerana kita semua akan terus berjihad dimedan ilmu..Nantikan entry saya mengenai kelahiran sulung saya selepas saya menyelesaikan semua urusan yang sepatutnya.Insya Allah ketemu kita di lain masa dan ketika, Salam Ukhuwah ~~




4 comments:

BaQ said...

huhu..sume IS, kite je AP..khaty dpt pncak pdana ke?yg s.alam tu mmg s.alm,ek?bkn punck?

eelya_khadeeja said...

haah..shah alam..

yg IS tu shah alam main dia, daftr semua kat sne, tapi nnt refer kat puncak tuk kls dan sebagainya kalau tak silap kita la.....tahniah baq dpt smbng dgree...

BaQ said...

tahniah jgk kat khaty..huhu..oo, jd xle la dpt 1 kampus..huhu..yg srt tamat tu kte x surela dh kua lum..tu kne tnye dl..klu rjn kte tnyela..hehe..tp klu dpt upu, rjn x rjn kne tnye jgkla..huhu..khaty thu x ble last kne sahkn uitm tu?kte x sahkn lg..nk tgu upu..smpt x?

eelya_khadeeja said...

Sebolehnya seminggu sebelum dftr kena sahkan....