Friday, October 09, 2009

Situasi Di Workshop

Entry ni sekadar menghilangkan kebosanan...
sebab saya sorang saje dekat workshop kereta ni, :20:...workshop mane? workshop kereta ayah saya la.." Muthalib Auto Service".....

Mane pegi yang lain? Hari ni kan jumaat...al maklum la...sme pekerja ayah saya lelaki..jadi semua ada kat masjid bandar baru sungai buloh la sekarang ni....menunaikan kewajipan solat jumaat...

saya pun ada juga kerja kat sini...jaga workshop sampai diorang sme habis solat...diorang balik baru saya boleh pegi mana-mana....Abi saya malas nak kemas peralatan dua tiga kali...sekurang-kurangnya saya ada barang tu saya tengok-tengokkan....bukan apa...

spanar, tayar, radiator...spot rim tayar semua tu mat-mat dadah suka....kalau takde orang yang tggu waktu solat jumaat ni la waktu emas bagi mat-mat dadah ni curi besi-besi yang ada dekat workshpo ni...penah skali...ada pelanggan tukar tayar...masa tu abi ke dan yang lain-lain solat jumaat, tayar tu diletakkan agak tersorok dalam kawasan workshop....sudahnya dapat juga dicuri...yang bestnya curi satu jer...tayar kereta honda pulak tu..memang menanggung rugi la abi saya...sebab kalo nak beli balik bukannya boleh beli satu..kena beli empat...sbbnya nak kene beli tayar dengan spot rim skali..adush...:51:. Masa kejadian tu?? saya takde dekat workshop..saya masih di johor...tak silap saya kejadian tu terjadi awal tahun lepas tahun 2008....naik angin ayah saya dengan mat-mat dadah ni...tapi sekarang ni alang saya di rumah menunggu sambung pengajian balik bulan 12 ni...saya la ditugaskan jaga workshop...:5:. bukan baiki kereta..cuma buat kerja-kerja pejabat dan tukang sapu...saya baiki kereta.? bukan bertambah baik...bertambah hancur lagi ada..

Makan? saya kalau bab makan ni paling cepat...tak yah tunggu pelawa...:6:...sebelum abi pegi solat jumaat tadi dia dan beli kan bihun sup kat saya....tahu anak perempuan dia yang sorang ni kuat makan....saya ulang sekali lagi kuat makan...
hari ini bihun sup jadi menu saya..:31:....sodap.....


lepas ni kena sambung balik keje yang menimbun...banyak lagi data yang tak key in dalam buku jualan....:14:....kena siapkan sebelum balik....

ok lah....stop dulu...sambaung cerita lain dikemudian waktu..

(Bertaqwalah kpd Allah di mana shj kamu berada)>

No comments: