Wednesday, November 11, 2009

Satu Anjakkan

Alahmdulillah di kesempatan masa yang ada, saya akhirnya berjaya menyelasaikan penukaran 'layout' yang baru untuk blog saya ini, untul kali ini saya sengaja memilih gaya yang simple namun warna hijau itu masih menjadi pilihan saya. Sejajar dengan tajuk entry kali ini ' Satu Anjakkan' saya telah membuat keputusan untuk mengasingkan kerja-kerja dakwah saya dan catatan peribadi saya, dimana saya telah pun mendaftar satu akaun baru di wordpress (apa urlnya akan saya beritahu kemudian). Tujuan akaun wordpress ini adalah untuk mengumpul hasil karya saya seperti artikerl, tazkirah, dan artikel-artikel keaagamaan mahupun keilmuan yang saya temui dan perolehi dari sahabat handai yang saya nilai boleh dikongsi sesama yang lain, Insya Allah. Di akaun wordpress itu juga telah saya pindahkan segala post saya di laman blogspot ini yang saya fikir sangat berguna buat perkongsian bersama.

Dan dengan ini rasminya laman blog ::Menelusuri Perjalanan Hamba:: ini hanya akan mengeluarkan post-post berkaitan catatan harian saya serta diari saya sebagai " check and balance" kehidupan seharian saya serta penilaian saya akan sekeliling (ini hanyalah melalui pandangan saya hamba Allah yang lemah). Dengan ini ia lebih memudahkan sahabat handai untuk mengetahui khabar terbaru saya, dan bagi yang berminat untuk membaca artikel, cerpen yang menarik bolehlah terus ke laman wordpress yang saya akan bagitahu kelak.

Mudah-mudahan tulisan yang kecil di ruangan ini boleh mengingatkan mana-mana yang lalai, lebih-lebih lagi diri saya sendiri dan menjaga mana yang tidur dan menunjukkan mana yang sesat dan menyampaikan satu suara yang menyeru dengan kebajikan, jika tidak pun,moga ianya menjadi catatan agama untuk diri ini.

No comments: