Thursday, April 22, 2010

Maaf, Tidak Berupdate!

Sebelum menulis entry ini, saya melihat entry sebelumnya yang ada di ruangan kasih saya ini, Ya Allah sudah lama saya tidak mencoretkan sesuatu disini samaada coretan ilmiah mahupun sekadar catatan seharian saya buat perkongsian rakan-rakan..

Mungkin juga ada rakan-rakan yang agak kecewa tatkala berhajat untuk mengetahui tentang saya, namun laman ini 'tiba-tiba' berada di dalam mode invited reader.. Kenapa lama tidak berupdate? Hendak diberikan alasan sibuk, itu sepatutnya tidak boleh dijadikan alasan, lantas para blogger lain seperti Ustaz Hasrizal yang sudah bekeluarga masih mampu mengupdate blognya secara konsisten...ini kan pula saya sekadar seorang pelajar, anak, pekerja tidak mampu mengupdate laman ini...

Saya cuba berikan sedikit masa yang ada ini, untuk menulis sesuatu disini tentang perkembangan diri, Alhamdulillah semester pengajian saya kali ini hampir menemui penghujungnya...saya kini sedang berjuang menghadapi 4 lagi paper final yang berbaki setelah paper 1 selamat dijawab pagi tadi...Cuma apa yang berlainann untuk kali ini...Suasana study berbeza, kerana saya berstatus NR, menetap diluar kampus dan tinggal dirumah bersama keluarga tercehnta... jika diploma dulu saya boleh memilih sendiri masa yang sesuai unutk struggle study buat terakhir kalinya sebelum final, namun untuk pengajian ijazah ini, saya perlu curi-curi masa unutk study, dengan komitmen saya terhadap kelas pengajian Al-Quran yang saya bantu ummi secara part-time setiap hari kecuali jumaat, sabtu dan ahad..semua ini menuntut saya untuk mempunyai pengurusan masa yang konsisten....

Saya juga perlu menghadapi subjek2 yang agak killer semester ini...huh!, Kadang-kadang mengeluh juga dengan ummi, penat berulang dan melakukan part-time, dan membuat kerja-kerja rumah...Ummi selalu memberi nasihat 'anggaplah ini latihan buat akak menghadapi kehidupan berumag tangga kelak' begini lah bila sudah bekerjaya dan berumah tangga, siang bekerja, kemudia pulang ke rumah, melakukan kerja rumah, dan waktu rehat sangatlah terhad tatkala memegang title wanita bekerjaya'...

Mungkin ada betulnya apa yang ummi cuba sampaikan kepada saya, sekeurangnya apabila menempuhi alam pekerjaan, saya sudah biasa dengan situasi ini...Ha, ada berita sedih...sebulan yang lepas.. handphone saya telah dicuri....tambah sedih lagi...semua contact number saya dah hilang...sahabat-sahabat semua jika tidak keberatan bolehlah tinggalkan no anda dirungan komen dan menghantar mesej ker FB saya jika mahukan privasi...Saya masih menggunakan lagi no celcom yang dulu...
Sekadar itu sahaja, buat masa ini...buku-buku telah kembali melambai...exam terdekat adalah 27 dan 28 haribulan ni...killer paper pulak tu...Mohon doa dari sahabat agar saya mudah dan tenang menghadapi peperiksaan....


Nota 1: Saya akan ke Thailand cuti semester ini, Insya Allah jika tiada halangan mendatang
Nota 2: Saya merasakan ada seseorang telah berlaku tidak adil dengan saya...