Sunday, July 12, 2009

UPM & UiTM : Tak Tahu Antara Dua

:bofu_39:Ketika ini saya rasa macam nak berlari sejauh yang mugkin untuk berfikir, bila duduk dan berfikir diam-diam, saya rasakan otak saya kosong....tidak mampu nak berfikir dengan waras:bofu_25:

Semua ini terjadi kerana peristiwa ini...

11 Julai 2009
3.00 pm

Saya bersama umi bertolak dari rumah untuk menghantar adik yang belajar di Uitm S.Alam, dia pulang bagi menyelesaikan urusan PTPTN..

Ketika dalam perjalanan, saya dapat kol ( dr no tempatan) ...erm saya angkat kol mcm biasa je la...

dialognya lebih kurang begini...

Staff UPM :Assalamualaikum... saya nizam

Saya : Waalaikumsalam wbt..

Staff UPM: Saya Nizam dari UPM, Boleh saya tahu dengan sape saya bercakap skrg

Saya: saya khadijah, kenapa ea En. Nizam

Staff UPM : Begini cik khadijah, saya cuma nak maklumkan pada cik, permohonan cik untuk
ke FAKULTI PERUBATAN DAN SAINS KESIHATAN di UPM telah kami
luluskan, cik boleh melaporkan diri selewatnya 14 Julai ini...

Saya : erm...terima kasih ea cik, result ni dah boleh cek dalam sistem ke...?

Staff UPM : Iya2 sejak dari semlaam lagi sebenarnya dah boleh...

Saya : ooo...tak tahu lak saya....insya Allah nanti ape2 saya refer dekat surat tawaran dalam
sistem ea en. nizam....

Staff UPM: iya, same2...diharapkan cik dapat laporkan diri secepat yang mungkin ...kami
berbesar hati menerima kehadiran cik di fakulti kami....

Saya : terima kasih ea encik....


Perasaan saya lepas letak phone??

:bofu_47:...rasa macam mimpi, mcm tak caye jer...iyalah, sbbnya saya tak pikir pun akan dapat masa memohon, lagipun saya cuma main2 jer, masa mohon saya siap bisik lagi dalam hati...erm letak je, bukannya layak pun nak dapat...compem kene reject ni..saje nak try2...

Ha sekarang sebab gatal tangan sgt la buat permohonan, dah dapat...pastu diri sendiri yang tak tahu nak terima ke tak....

Fakulti Perubatan....bukanla macam fakulti pengurusan maklumat yang saya sambung baru seminggu ni....Buat yang tak tahu, masih ingat lagi x entry saya tentang saya ditawarkan kos ni Sarjana Muda Sains Pengajian Maklumat ( Kepujian ) ( Pengurusan Rekod)....ni la kos yang saya tengah stdy sekarang kat UiTM Puncak Perdana....kalo saya terima tawaran di fakulti perubatan ni, banyak benda sya kena buat, usaha kena lebih dari yang lain :bofu_44: sbb saya tak de basic dalam fakulti ini....erm, saya jugak perlu menyiapkan semuanya dengan segera...nak kena bagtahu UiTM yang saya nak tarik diri...mintak balik yuran yang dah bayar tu....pening+ penat...!! pada permulaannya

pe pun saya memang dalam dilema...saya ada 24 jam nak buat keputusan...nak terima atau tidak....

Ya Allah Bantu lah HambaMu ini dalam membuat keputusan....:puteh_25:

Buat sahabat-sahabat...saya mohon doakan kejayaan saya walau apa bidang yang saya ceburi...

Saya jarang begini....Susahnya menerima sesuatu dan melepaskan sesuatu



4 comments:

kasih said...

wah..
best nyer dpt twrn perubatan 2...
tp,skang ko dlm dilema kn??
..uhu....
pkr r btol2 ea..

aNdi.Hanin::حنين said...

salam kak,

congrats kak! dapat smpai 2 tawaran tuh. mabeles~ :D

tp jap konfius, mcm mana dari fak pengurusan maklumat lompat fak perubatan..
aa.leh
xplen kan?.hehe

eelya_khadeeja said...

lala...

aku dah buat kptsan...

ak terima twran dkt UPM....

peluang datang bukan sll..

tambah2 lagi bahagian perubatan...

lala..all the best kat puncak...

eelya_khadeeja said...

andi..

waalaikumsalam..

terima kasih...

akak sendiri pelik..

mybe selain dia tgk cgpa akak, doa tgk spm akak dlu kot..

sme ini peluang dan ruang ynag Allah swt bagi spya akak sentiasa mensyukuri nikmat kurniaannya...

akak pun dah buat kptsan nak ambik twran upm ni