Saturday, July 18, 2009

Saya Disini..

:puteh_5:Alhamdulillah hari ini genap 5 hari saya melanjutkan pelajaran di UPM Serdang, niat di hati nak update blog ni after saya mendaftar di UPM...namun banyak halangan dan dugaan menyebabkan tertangguhnya pengupdatekan blog ni....sebelum saya nak citer more detail kat korang semua apa dan jadi sepanjang 5 hari saya di UPM, saya cuma nak bagi tahu sahabat-sahabat sediploma saya....saya rindukan kamu semua sangat-sangat.....bila berada disuasana baru, baru dapat rasakan yang dulu lebih bermakna dari sekarang...:puteh_24:...saya rindukan budak2 kelas rekod dekat UiTM Puncak, syikin, syafi, mala, mel, yani, ani, anis, nad, dan budak2 lain yang saya xsempat nak kenal rapat lagi sblm saya ambil keputusan tuk tarik diri dari UiTM..

Apa yang berlaku sepanjang saya di UPM?? :puteh_10:

Saya sepatutnya mendaftar pada petang 13 / 7..... selepas saya selesai urusan tarik diri dari pengajian di UiTM Puncak Perdana...disebabkan masalah tertentu saya mengambil keputusan mendaftar esoknya....Keesokkannya pada mulanya segalanya berjalan lancar...tapi setibanya saya di UPM...banyak maslah timbul...saya terlupa yang saya masih tak sediakan gambar pasport untuk urusan pendaftaran...apa lagi pusing2 la bandar serdang nak cari kedai gambar....kemudian saya beli sedikit barang keperluan asramam pagi itu juga..kerana ketika di puncak saya tinggal dirumah...erm dalam keadaan sengkek sebab selesaikan yuran...saya beli apa yang penting jer...

Alhamdulillah setelah segalanya selesai saya kembali semula ke kampus UPM, mulanya saya dikehendaki melakukan saringan A H1N1 di pusat kesihatan UPM...alhamdulillah suhu badan saya ok...dan saya teruskan di kaunter yuran dan lain-lain dan diakhiri dengan kolej....saya kemudiannya bertolak ke kolej...Ya Allah, saya tidak jangka rupa-rupanya fakulti perubatan dan sains kesihatan terletak agak jauh dari main campus..... 10mnt diperlukan dari main kampus ke fakulti saya dan kolej saya....Selesaikan saya mengemas barang di kolej, family saya pun pulang ke rumah....

Namun pagi esoknya kesedihan yang begitu hebat datang tiba-tiba menerjanh seluruh hati dan perasan saya...saya hidup dalam kebuntuan pada ketika itu.....

insya Allah kemudian saya ceritakan pada semua, apa sebenarnya berlaku dalam liku-liku hidup saya menjadi pelajar perubatan yang baru bermula bertatih....harap dapat bersabar...

3 comments:

Ahmed Noor Kader Mustajir said...

sabar je la ye ....

BicaraQalby said...

salam..

nur tindu kt khadeeja...

nur doakan enti, n enti doakan nur jgk yer...

ziarahlah segamat nti..nur tggu...

BicaraQalby said...

silap..rindulah..huhu...