Friday, November 20, 2009

Buah Hati Baru


Amaran: Sila Baca Entry ini dengan hati yang tenang tanpa ada
rasa cemburu pada tuannya..:mKening:, mahupun perasaan frust:mHantuk:..


Pendedahan yang terbuka dan berani dari saya, saya memperkenalkan buah hati saya yang baru..dia sangat slim, putih gebu, bersih dan dia sangat cool, saya jatuh hati :mLove:dengannya dan mengoratnya hanya bermodalkan RM15 sahaja. Modal paling murah kot.. Kini dia sudah sah milik saya. Jangan siapa berani ambil dia dari saya.:mGergaji:

Apa keistimewaan dia pada saya? Dia tidaklah mewah seperti saya pernah ada sebelum ni, namun bagi saya dia sangat cool, dengan badannya yang sangat kurus (slim) senang saya nak bawa dia kemana-mana...Lagipun dia ringan jer.. banding yang lama..dah la gemuk berat lak tu..nak selit kat mana-mana pun susah.

Disebabkan saya sangat tidak teruja dengan keluaran baru spesis buah hati saya ni, tidak lah saya beria-ria mencari buah hati baru saya yang berteknologi baru dan mewah...jika dulu dizamna diplama dan sekolah menengah saya sangat teruja dengan teknologi hp ni dan pasti cuba memiliki teknologi terbaru dipasaran...tapi masa merubah segalanya..
perasaan obses saya pada teknologi hp makin hari makin pudar, dan keobsesan saya ini memerlukan wang yang banyak, lama kelamaan saya makin tak kisah,
.asal saya boleh membuat panggilan dan sms itu sudah mencukupi dengan hp...itu sudaj cukup memuaskan hati saya...

mesti ada yang tertanya-tanya, siapa lah buah hati saya yang baru..
mari saya perkenalkan....
dia adalah NOKIA 2630


bekas buah hati saya yang lama, Hp Sony K800 ni semalam saya trak in kan dan tukarkan dengan buah hati baru diatas hanya perlu menambahkan RM 15.00 .

Jika dibandingkan Hp saya yang Sony ini, tidak diakui la dia lagi power dari buah hati saya yang baru ni dengan sound dia yang sangat bagus, pixel cameranya yang lebih bagus dan mempunyai memory card, tentunya iya lebih canggih dari yang saya gunakan sekarang, tetapi memandangkan sudah mencecah setahun lebih saya menggunakan handphone sony ni, dan bermacam-macam ragam yang membuatkan saya semakin hari membencinya kerana dia tidak memberi khidmat terbaik seperti ketika pertama kali kami bertemu. Saya mengambil keputusan menyingkirkannya dari hidup saya, percaya atau tidak ketika abi saya membeli hp sony ni harganya mencecah RM750, tapi semalam masa jual kat kedai paling mahal pun boleh dapat RM225..very sad...sangat jatuh harganya, banyak kenangan manis dan pahit tersimpan dalam hp sony tu, saya mahu semua kenangan pahit tu terpadam dalm memori hidup saya. iut juga menjadi antara penyebab saya nak tukar hp baru selain dari keadaan hp itu sendiri yg teruk baik keadaan fizikalnya yang calar balar mahupun fungsi-fugsi didalamnya banyak yang dah rosak . Takpe la, saya pun memang niat nak tukar hp lama dan dapatkan yang hp baru tanpa perlu keluar duit beratus-ratus...so cara mudah..jual hp lama dekat kedai, dan ambil hp baru kat kedai tu jugak...senang...Alhamdulillah saya sendiri puas hati dengan urus niaga semalam...

Nota 1: saya kini hanya menggunakan satu hp sahaja, so hanya simcard celcom saya aktif 24/7..simcard maxis saya dah lama saya tak aktif kan..
Pada kawan-kawan, jika ada hal penting boleh menghubungi no celcom saya..

Nota 2: Program saya sabtu dan ahad ni penuh, jika ada masa senang pun mungkin waktu malam selepas pukul 10, maaf jika saya tidak dapat menghadiri undangan majlis perkahwinan 2 3 orang sahabat saya. Kelambatan mendapat kad jemputan menyebabkan saya tidak dapat mengubah jadual yang tersedia ada. Mohom maaf.:mCry:

2 comments:

Bashir IbnDzul said...

salaam,

amik nokia? bukan boikot ke? hehe ~

eelya_khadeeja said...

nak buat mcm mne...

mmg niat nk beli ade satu hp ni...mcm islamic skt..

ana ade tgk iklan dekat harakah..
duit tak cukup lagi...

hp baru ni pun bukan beli..kira tukar je...

insya Allah ckp duit nnt ana mmg takkan beli nokia dh...boikot!..

tapi kalo nak cpt anta boleh belanja ana satu hp...