Wednesday, November 25, 2009

Tekanan

Semenjak seminggu dua kebelakangan ni, jiwa saya sering tidak tenang, mudah melenting dengan keadaan sekeliling yang tidak selari dengan kehendak hati.. Ada sahaja yang saya rasakan tidak kena dengan pandangan mata mahupun hati, sukar untuk saya letakkan keadaan dalam pandangan rasional seperti dulu sedangkan masalah yang saya hadapi kini sama dengan sebelum ini. Tapi kenapa dulu saya masih mampu tersenyum sedangkan hati saya cukup sedih dan fikiran yang sentiasa tertekan. Saya tercari-cari dimanakan kekuatan saya itu..Ia hilang dalam tenang saya menghadapinya..



Dulu..

Tiap kali masaalah itu datang...
Saya biarkan, saya sentiasa positif...
Tiap kali masaalah itu datang...
Saya pujuk diri saya, masalah itu kecil sahaja...
Tiap kali masalah itu datang...
Saya tahu Dia sentiasa dengan saya...
Tiap kali masaalah itu datang..
Saya yakinkan diri, saya insan yang kuat..
Tiap kali masaalah itu datang...
Saya memilih untuk memikirkan yang indah sahaja..
Tiap kali masaalah itu datang...
Saya tahu masaalah itu akan pergi sendirinya...

Tetapi sekarang kenapa saya biarkan masaalah itu mengawal saya?
Dimana kekuatan, dimana semangat, dimana indahnya kesabaran itu..dimana perginya saya yang dulu, dimana perginya sifat tawakal ku pada-Mu ..

Aku tidak mahu terus lemas dalam permasalahan ini..

Aku bangun kembali manjadi pemburu cinta-Mu

Ya Allah kurniakan aku dengan Rahmat-Mu
Aku hamba yang sentiasa mengharapkan keredhaan-Mu..

Nota: Masih terfikir-fikir dengan keputusan umi...mahu diterima atau tidak...ish, bukan mudah saya nak dapat balik apa yang akan saya lepaskan... sebelum ini 2 tahun saya jaganya dengan baik..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kanak-kanak adalah anugerah tidak ternilai kepada ibu bapanya....mereka jujur dalam berbicara, jujur dalam berkata-kata, jujur dalam memperlihatkan kegembiraan mahupun kesedihan mereka..

oh...saya cintakan mereka...
ubat paling mujarab dikala masalah menghantui saya..
melihat mereka, saya jadi tenang...lena dibuai gelak tawa mereka...dan masalah itu hilang sementara dalam gelak tawa mereka...







No comments: