Wednesday, December 02, 2009

Kisah Sebuah Pelarian

Apabila saya mengejar, awak lari. Apabila saya lari dan terus bersembunyi supaya tidak diburu...awak memecut pula mengejar. Sebaliknya,awak perlu tahu...dia  asyik mengejar-ngejar sehingga saya terkejar-kejar melarikan diri.

Dikejar saat hati sebetulnya hendak lari adalah satu perkara yang menyesakkan hidup.

Hey, larilah jauh-jauh. Kejar-kejar buat apa. Saya sudah lari jauh-jauh. Janganlah kejar dekat-dekat pula. Saya sudah penat. Apa kamu semua tidak penatkah? Awak pula tidak usah cakaplah. Sudah lama awak penat. Atau, awak memang tidak pernah mengejar langsung sebenarnya?

Saya lari bawa dirilah. Eh, memang sudah lama saya lari bawa diri. Jadi, nasihatkan  diri awak untuk berundur dari mengejar. Jangan lari-lari lagi. Jangan kejar-kejar lagi. Duduk diam-diam. Buat kerja masing-masing.Kita masing-masing masih banyak tanggungjawab yang perlu dipikul. Awak, saya, dan dia kan kesemuanya harapan keluarga..berhenti la dari saya mengejar mahupun saya dikejar oleh awak dan dia..saya bosan...

Pertandingan tamat. Siapa pemenang?

Semuanya kalah.iya, saya dan awak kalah buat masa ni BOOM!..dia pun kalah..


Nota 1: Fahamkah? Tidak, kan. Yeay!...

Nota 2 : Tahu tak, Malaysia adalah pengguna gula ke-8 tertinggi di dunia...saya pulak ade masalah kurang gula dalam badan, so? ( nota ke-2 ni, langsung tak de kaitan dengan entri kat atas..)..hahaha

3 comments:

BaQ said...

aiyo, bru sdr khaty kuat mengarut..haha..
ok,biasenye kita akn jd cmni ble kita pnye pkiran dh x btl, serabut..kita phm..hehe..kuatkn hati, k.ble nk on9?x nmpk pn on9 ym..huhu

eelya_khadeeja said...

haha....
kuat mengarut...

mmg pun...selalu jer...
cuma suka buat dalam diam...
orang tak tahu...

haha..
lagi2 ade blog ni..
merepek kat blog jer..
orang yg th ade blog boleh baca...dan tahu la kita ni kuat mengarut...

yang tak tau mest ingat kita ni serius memanjang...

eelya_khadeeja said...

jarang online...

YM kita ade mslh skt..selalu sign out sendiri...

nak kne uninstall...install yg baru balik...