Monday, December 21, 2009

Student Portal

Assalamualaikum wbt...

21 Disember 2009-tercatat kemas dalam diari harian saya , tarikh ini saya catatkan untuk ingatkan saya supaya mendaftar kelas secara online di student portal (UiTM)...

setiba harinya...saya cuba membuka website UiTM

Alhamdulillah prosesnya mudah, "mungkin student-student lain tak online lagi"getus hati saya..

namun setibanya di bahagian untuk log in student portal untuk masukkan login id dan pasword saya

arghhhhh....

LoginID atau password anda tidak sah.
Sila Login semula...
Klik Disini


geram jugak la....


ape yang salahnya!!
sistem ni yang tak betuk ke? aku yang lupa pasword...
adoyai.....


ade dekat 20x la jugak saya cuba...
resultnya sama..


mula la mengomel sorang2...


sudahnya saya cuba talifon no bantuan yang diberi UiTM sekiranya ada masalah dengan student portal dan id loginnya....


tahu tak apa yang buat saya naik angin??

talifon no yang uitm bagi dekat 10x tak berangkat....
asik-asik staff sibuk....

saya berhenti sekejap..
sambung buat kerja2 rumah...

20minit kemudian...
try kol lagi....

perkara yang sama jadi....
staff sibuk lagi...

kalau dah sibuk jangan letak no tu...senang...

try kol no lain lak...

kot2 boleh explain kat saya kenapa tak boleh masuk student portal guna id dan pasword saya..
ade kaitan ke dengan saya ambil cuti 1 semester pada sem lepas??
..jadi sebab student portal saya tak aktif??
atau ade masaalah lain?

berkali-kali jugak la...
tak bersambung atau pun ke peti simpanan suara...
adoi....

akhirnya untuk kali ke 15..yer...kali yang ke 15 baru dapat...jangan tak caya...
saya story dengan diorang situasi saya...
jujurnya, dah la tak mesra student langsung staffnya...
dengan senangnya, boleh cakap...oooo...staff yang patut handle masalah awak ni tengah cuti...

awak kol esok jela...senang sikit...
saya tanya balik...dia sorang je ke yang handle...
orang alin tak de ke?

staff tu jawab...

ha, dia jer...

Ya Allah....memang menguji tahap kesabaran,...
nampaknya hari ni masih tak boleh daftar lagi....

insya Allah...esok saya akan cuba solve masaalah ni..

cuma tunggu dan lihat...

9 comments:

BaQ said...

ha, kite pn bengang jgk..td nk uruskn benti, org yg pgg borg tu xde..huhu..mnyusahkn btl, x psl2 kne dtg lg..huhu..grm3

yat218 said...

sbr yer..
aku pun bengang gak dlu mse pertukaran kampus..
kol xnk angkat..
pe dorg wat aku pn xtau..

aNdi.Hanin::حنين said...

salam.
akak..eh kate ritu da g upm..? erkk..jab, konfius

eelya_khadeeja said...

baq & yat218> tula...mmg kalo bahagian cstomer srvice ni..

.di jabatan mana pun dalam kerajaan...sangat2 la menyakitkan hati dan membengangkan org ramai..tak kira la..dekat bank ke, ipta ke, kementerian ke..sama jer...

user will get very bad service..

namun tak diakui jugak...
yang baik tu...still ade...
cuma dalam sesuatu bahagian kalo ade 20 staff..ade la sorang dua yang boleh bagi good service...

bukan sepanjang masa user dapat jumpa yang baik2...

dush!!!!

eelya_khadeeja said...

anDi>

nak diikutkan akak memang dah ker upm...sempat kat sne 2bln jer

masa dhtr kat upm.. akak takut ade mslh mndtg dekat upm...akak buat backup plan siap2..

sudahnya mmg ade mslh pun dkt upm...
yang tak mengizinkan akan smbng sne trs...akak berhenti dekat upm stat lps raya puasa lps...

akak buat backup siap2 dkt uitm..
degree akak yang kat puncak perdana tu, akak terima dan akak mohon cuti khas ( 1sem)

so sem dpn ni akak back to basic la gamaknya..

tu yang tgh cuba nak dftr kursus..
mslh lain lak timbul..

student portal akak dibekukan...
akak tgh usaha nak selesaikan la ni sebelum intake baru masuk...adoyai..

memang menguji tahap kesabaran...

aNdi.Hanin::حنين said...

ohoh..gtu plak..
so kat puncak, akk smbung IM la ek?

eelya_khadeeja said...

andi> haah gitu la...

xder rezeki dekat upm..

jodoh akak dekat UiTM jugak...

haah...insya Allah 2thn la akak smbng kat puncak perdana...amek IM la....bahagian pengurusan rekod

Ummi said...

Sama la masalah kita kak..so knapa x boleh log in kak??...sy buntu dah ni.

Anonymous said...

Sis saya ada masalah yg sama. Kes sis tu last sekali jadi mcm mana?