Thursday, December 24, 2009

Sedikit Dalam Masa Yang Singkat

alhamdulillah...sehari dua ini saya begitu terkejar-kejar melakukan banyak tanggungjawab yang diamanahkan pada saya...ada masanya semua dikehendaki dalam masa yang sama


amanah dari seorang ayah kepada anaknya,

amanah mummy ani untuk jaga farah di hospital selayang,

amanah saya menguruskan perniagaan buku abi, 

amanah dan tanggungjawab saya selaku hamba Allah swt di bumi penuh barakah ini....


amanah mendidik adik-adik ketika umi dan abi bekerja...

dan seribu satu amanah selaku pendakwah, sahabat, jiran, anak, kakak, dan bakal pelajar...


namun syukur ke hadrat illahi...saya dengan segala kekurangan yang ada mencuba yang terbaik untuk semua amanah ini, kerana saya tahu ia akan di hisab kemudian...

cuma doakan saya berterusan dengan semanagat dan ikhlas dengan semua ini.

Diikutkan jari dan minda ini, saya ada dua tiga catatan untuk digarab dan dikongsi buat sahabat semua...cuma keadaan saya agak letih mencantas masa saya untuk jari-jemari ini terus mencoretkan catatan tersebut...

Dengan keadaan badan yang letih ( saya baru sahaja pulang dari Hospital Selayang) sejam yang  lepas iaitu pada 12.46 am....setelah selesai giliran saya menjaga adik yang baru selesai menjalani pembedahan pembuangan tonsil pada pagi semalam...membuatkan saya letih...saya tertidur diatas kerusi secara duduk ketika menunggu adik, ditambah pula keadaan hospital yang terlalu sejuk dengan penghawa dingin satu pakej yang lengkap untuk saya sakit pinggang. Namun terus digagahkan...kerana saya perlu menhadiri PKN 09 ( Perhimpunan Karisma Nasional ) di Masjid Umar Al-Khattab dari 24-26 Dis 2009.

Mohon sahabat berdoa agar kesihatan saya bertambah baik dan segala program dikemudian ini berjalan dengan lancar.

Nota 1: Ketika di Hospital Selayang, sedikit pengalaman dapat saya pelajari disana, insya Allah akan saya kongsikan kemudian.
Nota 2: Jika anda diajukan soalan...siapa yang anda paling sayang antara ibu dan ayah anda, anda hanya boleh memilih salah seorang dari mereka...siapa yang anda akan pilih?
Nota 3: Insya Allah esok kami perwakilan dan pemerhati dari UiTM Segamat untuk PKN 09 akan berkumpul terlebih dahulu ke KL Sentral sebelum bertolak ke lokasi PKN. Harap segalanya berjalan lancar dan selamat sampai.

No comments: