Monday, February 15, 2010

Terima Kasih

Ketika aku duduk meratapi dugaan yang Diberi Allah tanda kasih-sayangNya padaku...

Engkau pasti hadir dengan kata-kata indah yang memberiku keberanian meneruskan hari-hari dengan penuh hikmah dan ketenagan di bumi Allah swt yang penuh barakah ini...

akan ku noktah segalanya di ruangan ini, agar mengingatkan aku...yang aku masih ada insan yang berkongsi suka dan duka...agar menginagatkan aku yang ak masih ade kenangan bersamamu dikata engkau sudah pergi menghadap ilahi..

aku khaskan entry unutk setiap kata-kata semangat darimu dengan tajuk  "terima kasih"

"Barangsiapa sedang menikmati dunia, di situlah aku pernah merasakan pahit getirnya kehidupan. bagiku dunia adalah tipu daya dan penuh berisi kedustaan, bagaikan fatamorgana di tengah padang sahara. dunia tidak ubah bagai bangkai2 busuk yang hanya anjing kelaparan yang mahu mendekatinya. jika engkau menjauhi dunia, kelak engkau terselamat dari kekotorannya. tapi, jika engkau dekati dunia, maka engkau diserang oleh anjing2nya"
Setiap takdir adalah ujian, berusahalah menjadi hamba yang sentiasa mencari hikmah pada setiap kejadian. usah ditanya “mengapa” kerana jawapannya telah ada.. cuma masanya belum tiba. phonlah pada Allah diberi kekuatan bagi menangani ujian dan dugaan kerana Allah tidak membebankan hambaNYA dengan ujian yang tak mampu ditangunggnya..kerana apa? kerana SAYANG dan KASIH Allah tiada batasnya.. Ucaplah alhamdulillah atas segala kurniaan Allah...

No comments: