Thursday, June 24, 2010

Rintihan Jiwa

Saya menghitung hari-hari berlalu. Terasa bergunung-gunung dosa dan kesalahan yang dilakukan sepanjang bergelar insan. Kadang-kadang terasa seolah-olah kufur atas pemberian segala nikmatNya yang tak terhitung banyaknya.


Saya hidup di dalam kegelapan.

Walau di kiri,kanan,hadapan dan belakang saya dipenuhi dengan kilauan cahaya,namun saya masih merasakan kekosongan yang nyata. Sepi. Tiada ungkapan mampu mengungkap seribu makna yang mengisi kekosongan jiwa ini.

Allah,

Hanya padaMu aku mengadu..
Tempat ku bergantung harap..
Kekasihku yang abadi..

Nota 1 : Entah kenapa,terasa sangat kesunyian itu..kata ummi,’jangan dok layan sangat perasaan itu’..mom, that’s not what I mean..I feel some sort of ‘sunyi’..well,never mind,no one can ever read my mind..

Saya perlu bangkit! Mengejar kembali pelangi itu!

3 comments:

nass said...

Salam..

hepy belated besday, kak katy!
May Allah bless u and your family..
^_^

eelya_khadeeja said...

nass> tq...

ble dftr msk puncak?

Putri N@ilofar said...

2 Julai ni..
Jumpa d sana...^_^