Friday, August 13, 2010

Saya Tidak Terkata

Semoga dirimu peroleh ketenangan yang abadi dan hakiki...


Jika sebelum ini, setiap kali masuk ke laman ini saya hanya terus ke ruanagn New Post dan mengupdate sesuatu yang baru buat semua pembaca, tetapi tiba-tiba kali ni, saya meneliti setiap widget yang ada di blog ini. Apabila mata betul-betul berada di bahagian widget seperti gambar di atas, air mata saya mengalir tanpa henti. Susah untuk saya gambarkan perasaan saya. Memori yang saya simpan rapi dalam diari tiba-tiba muncul kembali, di tambah pula ramdhan menjadi saksi permulaan segalanya antara saya dan arwah. Terdetik dihati.. " sekejapnya masa berlalu, sudah 4 bulan lebih arwah pergi mengadap Illahi." Dihambat kesibukkan menjadi pelajar sepenub masa dan pekerja secara sambilan menjadikan saya memikirkan banyak perkara dan ingatan pada arwah seolah-olah bagai angin berlalu pergi.

Tapi mungkin air mata yang tumpah tadi adalah luahan segala rasa yang saya tidak ambil peduli sebelum ini. Hakikatnya saya bukanlah sekuat mana, dan saya masih lagi belum mampu menerima pemergian arwah. Jauh disudut hati saya arwah adalah kenangan terindah diantara banyak lagi kenangan terindah yang lain.

Bercerita apa yang saya cuba usahakan sekarang ini adalah berkaitan hasrat murni arwah ketika hayatnya. Arwah sangat-sangat suka berdamping dengan anak-anak yatim, dan kami pernah merancang program besar-besaran untuk meraikan anak yatim pada ramadhan ini, namun apakan daya saya diberi amanah untuk melakukannya. Sejujurnya saya sangat gembira dan saya melakukan iaitu mengadakan program bersama anak yatim demi untuk adalah merealisasikannya saya merancang hari ke hari intuk menjayakan program bersama nak-anak yatim. Moga segalanya dipermudahkan. Aminn...

Nota 1; Segala masaalah yang mendatang saya tahu pasti akan membawa seribu hikmah dikemudiannya...Insya Allah

No comments: