Friday, October 22, 2010

Terima Kasih Untuk Ini

Derapan kaki ini masih jauh untuk sampai ke destinasi matlamat. Senang atau sukar untuk menempuh perjalanan itu sememangnya perlu menempuh fasa yang panjang yang bernama PENGALAMAN. Pendakian ini mungkin sukar untuk direalisasikan kalau sekadar hanya membawa bingkisan ilmu, segulung ijazah bukan ukuran tepat menilai kejayaan seseorang dalam hidup, tapi lebih pada melihat seberkas nilai hidup digunakan sebaik mungkin.

Hari ini saya catatkan sesuatu disini, mengingatkan saya andai lupa... ada satu janji yang saya buat. Dengan siapa perjanjian itu dan isi kandungan perjanjian itu biarlah ia disimpan kemas dan rapi dalam kotak pemikiran saya.

Andai sedikit perubahan berlaku, ada yang tidak dapat menerima saya, mahupun kelainan saya...saya berharap terima lah saya seadanya...

Yang haram kini sudah halal... ^_^

Nota1: "Kerja adalah amanah dan awak adalah anugerah..." satu lagi kata-kata yang buat saya bersemangat kembali bila tengah down... 
Nota 2: Tarbiyyah itu berlangsung sepanjang hayat. bila belajar, bekerja, berkahwin, dapat anak, sambung belajar, bukak bisnes, pencen, masuk hospital, keluar hospital dan seterusnya.

No comments: