Tuesday, July 26, 2011

Ujian

Ya Allah, luaskan pandangan ku dengan nikmat kurniaanMu melebihi ujian yang sedang diuji ini, 2 ujian yang cukup hebat, dan kini berikanlah kekuatan untuk berhadapan dengan ujian satu ini kerana aku yakin, ajal maut, jodoh pertemuan dan rezeki itu kekal menjadi rahsiaMu ya Rabb. 


Pertamanya ujian yang sangat getir buat kami sekeluarga, kemudian di khabarkan pula dengan pemergian nenda tercinta pada 22 Julai yang lepas, betul-betul dua bulan selepas pemergian arwah tok wan pada 22/5/2011 yang lepas. Ketiga nya juga ujian yang sangat hebat, entahlah... sukar untuk saya bercerita panjang disini, hakikatnya jiwa saya sangat dahagakan ketenangan dan kekuatan dariMu ya Allah. 

Oh yaa, saya sudah pun habis praktikal pada 20 Julai lepas, alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Sijil pun sudah dapat apatah lagi seribu pengalaman manis dan pahit sepanjang praktikal disana. Gambar diatas adalah semasa majlis penutup sesi praktikal kami di IJN, semua adalah rakan sekelas dan pelajar semester 5 selebihnya pelajar yang praktikal di sana adalah pelajar semester akhir.


Nota 1: Selamat menyambut ramadhan, ayuh jadikan bulan yang akan mentarbiyahkan kita semua.
Nota 2: Jodoh itu kekal menjadi rahsiaMu ya Allah.
Nota 3: Apa mungkin kita temu kebahagian dalam perpisahan?

No comments: