Tuesday, January 31, 2012

Master

Asslamualaikum wbt


Semalam, selepas on FB tengok dekat page IPSIS UiTM, semua orang asyik  sibuk cakap pasal keputusan untuk sambung master dah keluar. Saya mulanya tidak la teruja kerana saya tidak memohon. Hanya baca sahaja komen-komen gembira dan sedih dari pemohon yang berjaya mahupun sebaliknya. Namun ketika asyik membaca komen-komen, ada yang menyediakan link untuk sesiapa yang ingin menyemak status mereka. Apa lagi dengan gatal tangan saya pun turut la memasikkan no I/C saya, dalam hati bermonolog, " gatai betulla, memang takkan ade la, apply pun tidak ade hati nak dapat" . Tekan button submit terus keluar offer letter ni. Terkejut. Baca dan baca ade la dua tiga kali. Lepas tu terus senyum kambing sorang-sorang..tak henti-henti ucap syukur pada yang Esa. 

Saya bagitahu, dan tanya pendapat. Dia hanya balas " buatlah, kalau rasa nak sambung just do it bukan semua orang Allah SWT beri rezeki begini, tetapi apa pun fikir sehabis mugkin sebelum membuat keputusan" , kerana dia tahu saya sangat beria-ria untuk menyambung pengajian dalam Master in Health Informatics.


Jika saya menerima jemputan diatas, saya perlu mendaftarkan diri pada 25 Febuari ni, jadi saya sebenarnya buntu, samaada menerima atau pun bekerja dahulu. Hendak dikatakan terdesak untuk bekerja tidak juga kerana saya tidak membuat pinjaman semasa pengajian, jadi tiada la Ah Long berlesen (PTPTN) hendak mengungut. Saya biarkan dahulu tanpa membuat keputusan, biarkan tergantung sehingga keputusan semester 6 saya keluar, Insya Allah 22 Febuari ini. Dengan keputusan yang ada itu saya akan buat keputusan untuk terus menyambung pengajian yang ditawarkan ini atau yang bulan 9, Insya Allah.

Nota 1: Hujung minggu ini, hendak pulang ke kampung dan melawat adik di Bagan Serai.
Nota 2: Alhamdulillah azam untuk mula menabung secara konsisten sudah memulakan langkah, saya dah berjaya memasukkan bagi bulan 1, Insurans pun sudah bayar.

1 comment:

Helmi Razali said...

tahniah..istikharah, Allah tahu yg terbaik..smoge dpermudahkan urusan..