Tuesday, February 21, 2012

Kawan

Persahabatan tidak akan kekal. Ia berubah kerana beberapa faktor besar dan kecil. Bijak pandai ada menyatakan, “persahabatan umpama buku. Membakarnya hanya memerlukan beberapa saat. Menulisnya memerlukan masa yang panjang!”

Namun ada masanya buku-buku tersebut perlu dibakar. Jika tidak, ia mungkin membawa mudarat.
Bijak pandai yang lain juga pernah berkata, “teman-teman lama umpama emas, teman-teman baru umpama berlian. Namun sebutir berlian memerlukan emas untuk diikat. Jadi, ada berlian jangan lupakan emas”.
Namun ada masanya, emas dan berlian tidak lagi menarik minat. Ia sudah tidak bernilai lagi.

Kredit : Prof Kamil

Nota 1: Maaf lama tidak berupdate blog, sangat sibuk dengan praktikal dan kelas mengaji. Sampai dirumah mengadap laptop bukanlah pilihan utama, biasanya selesai solat isyak selepas balik mengajar tanpa perlu dipaksa, sebaik letakkan kepala dibantal saya akan tidur dengan lenanya. Insya Allah saya akan cuba updatekan secara pukal cuti hujung minggu ini. ^_^
Nota 2: Esok keputusan peperiksaan semester akhir saya keluar, macam-macam ada dalam kepala ni. Namun saya redha apa jua result saya dapat kerana ia pantulan kembali atas setakat mana usaha saya. 

No comments: