Tuesday, May 12, 2009

Ape saya buat masa study week part 6?

Study Week???

Kebiasaannya di kesempatan ini lah pelajar-pelajar di IPTA akan mengambil peluang untuk pulang ke kampung untuk tempoh yang lebih lama, mgkin ada yang pulang tuk memohon restu dari keluarga disamping mencari-cari suasana kondusif yang baru untuk menelaah pelajaran. Jika di semester 1 hingga 5 dulu saya mungkin seperti mereka..study week sangat2 dinantikan...sebab masa itu saya rasa freedom tuk seketika, tak perlu fikirkan tentang tugasan2, kuliah, dan perbentangan...senang citer boleh rileks skt la...nak layan movie masa tu dari pagi sampai petang pun xjadi masalah....tapi yang paling best, boleh balik rumah..

Cuma di semester akhir ni lain lak jadi nya...sebabnya..stdy week kali ini saya tdk dapat pulang ke kampung lebih awal kerana terikat dengan perbentangan besar-besaran subjek etr 300, (subjek yang buat saya makan tak kenyang..mandi tak basah, tidur pun tak lena) sbbnya tuk final exam hnya 10 markah yang dinilai selebih tertakluk pada report dan perbentangan serta mid-term test...huh agak berat jgk tu nak score tuk subjek ni..!!

Disebabkan masalah yang tdk dapat dielakkan, kerana pada mulanya kami pelajar semester akhir bercadang mengadakan perbentangan etr 300 ni di hotel area PD(N9)..tetapi kami menghadapi masalah kelulusan dari HEA (entahlah, saya pun xpham..kalau mohon tuk program2 macam ni susah sangat nak lepas, tapi program tah pe-pe..boleh plak, tak tahu la aspek mne yang dinilai tuk luluskan satu2 program tu) . Bila dah tak lulus kami kena buat kat dalam uitm jela...so decide buat perbentangan tu 11 April, tapi ditunda kena pensyarah kami tidak dapat hadir pada tarikh tersebut..Bila saya tahu, agak geram jugak la sbbnya, esoknya 12 April seluruh uitm dah start cuti stdy week..huh!! bincang punya bincang akhirnya tarikh yang compem tuk present adalah 15 aribulan!!.. ini bermakna ditengah-tengah minggu stdy week...!

Jadi itu lah penyebab saya tak dapat balik...menyendiri jela nampak nyer...sbbnya roomate saya awl2 lagi dah balik..wingmate pun ramai yang balik, rasa sunyi sgt..huhu ...so ape yang saya buat masa stdy week part 6? saya pegi ziarah mak su saya yang tinggal di segamat...sekurang-kurangnya walau pun tak dapat balik saya dapat keluar jugak dari uitm tul release kan tension...tentang kerja2 etr 300 sme tggal tuk present sahaja..so tak perlu edit ape2 lagi..

saya pulang semula ke uitm pada 14 april...
prepare tuk present esoknya...
lusanya baru saya pulang ke rumah...

Nantikan entry saya mengenai Suka Duka Saya Bersama Etr 300...selepas ini, saya akan kongsikan dengan lebih detail ape yang terjadi dari mula sampai habis tentang ETR 300...dari buat research sampaila siapnya report..

No comments: