Tuesday, May 12, 2009

ops!! Saya Tidak Besedia Lagi..

Maaf pembaca semua, saya msh kekeringan idea tuk berkongsi cerita tentang entry " Suka Duka Saya Bersama Etr 300" cuma nak kongsi satu resepi kek bagi penggemar kek coklat..

Terasa nak makan kek coklat tapi kekangan masa
tuk membuat nya , dan lagi kesian bila buat je asik tak jadi..terlebih bahan ni la, terkurang bahan itula... saya ada penyelesaian...kerana saya pun macam pembaca yang lain jugak..jika dapat resepi yang baru, bila cuba buat belum tentu menjadi tuk pertama kalinya..tetapi berbeza untuk kali ini...

Disebabkan kebosanan, saya memang suka
selerakkan dapur rumah dengan mencuba resepi baru ( saya akan kemas balik bila semua dah selesai) ...kali ini saya hendak kongsikan cara yang paling senang menyediakan kek coklat

Ok lah let see what I want to share with you all guys...

Kek Coklat Basah Segera

* sebab apa saya bagi nama resepi ni kek coklat basah segera??

mari kita tgk langkah demi langkah nak hasilkan kek coklat basah segera ni...

Antara Bahan2 Yang diperlukan..


*Tepung " ready made" kek coklat basah
*1 cawan minyak masak
*1 cawan susu cair
*1 sudu teh nescafe
*1 sudu teh esen vanilla
*3 biji telur ayam
( Tu jer...)

1. Mula masukkan telur ayam tu dan kacau hingga kembang
2. Masukkan susu cair, 1 sudu nescafe yang dibancuh dengan air panas, kacaukan lagi
3.seterusnya masukkan esen vanilla, dan minyak masak dan yang terakhir sekali masukkan tepung kek coklat basah tersebut..
4. Kacau secukup-cukupnya sehingga adunan kelihatan sebati..

ape lagi...masukkan adunan itu kedalam bekas dan boleh dikukuskan selama 45mnt- 1jam...

kemudian bolah la dimakan...kalau hendak ditambahkan topping pada kek tersebut pun boleh jugak...Selamat Mencuba..
Gambaran langkah-langkahnya supaya dapat dilihat dengan lbh jelas oleh anda semua...



* Bagi seiapa yang ingin menempah tepung kek segera ini bolehla emailkan kepada saya untuk tempahan(eelya_khadeeja@yahoo.com) tepung kek ini cuma berharga rm8 sahaja..
* Jualan ini terbuka kepada warga saujana utama, sungai buloh



2 comments:

AzZa said...

hm...klu duk jauh pn bleh tmph gak ke???ad byrn tmbhan ke??hehe

eelya_khadeeja said...

kalo jauh tu ssh skt la..

xpe2 nnt smbng degree kat sni leh tempah ngan kita