Wednesday, May 13, 2009

Suka Duka Saya Bersama Etr 300

Lambatnya nak bercerita...entahla sejak kebelakangan ni, badan ni macam dijangkiti virus...semua benda rasa macam malas je nak buat, lagi2 sekarang ni duk rumah je..makin bertambah malas saya. Dunia sekarang digegarkan dengan virus iA(H1N1) flu saya dijangkiti virus lain, ( VIRUS MALAS)...huh!!

ETR 300: nie la satu-satunya subjek di semester terakhir saya yang agak susah, code tuk subjek ni pun lain berbanding subjek yang saya dah ambil before ni.. ni adalah subjek elektif. Markah untuk final exam hanyalah 20 markah..selebihnya adalah bergantung pada report, presentation dan test. Sebenarnya ini la satu-satunya subjek yang memerlukan saya mengetahui serba-sedikit mengenai akaun berbanding subjek2 lain yang saya belajar hanyalah lebih kepada teori.

Erm kenapa saya kata duka?...jika group member dalam group yang lain boleh buat kerja bergroup dengan baik dan penuh keseronokkan, tapi berbeza sangat dengan saya. Kerana masalah dalaman yang 'agak hebat'. Saya agak susah untuk mendapat komitmen dari semua ahli kumpulan. Saya akui semuanya telah berusaha sehabis baik untuk subjek ni, cuma jika kumpulan lain boleh duduk dan berbincang tapi tidak untuk group kami, agihkan tugasan pun gne sms sahaja, nak jumpa pun jika keadaan dah mendesak sangat Pernah saya terduduk dan menangis sendirian bila memikirkan mampukah aku lepas subjek ni.. sebab saya rasakan sangat susah untuk saya memperolehi markah yang baik dalm tugasan. ini kerana kelemahan saya, saya kurang handal dalam mendapat markah yang tinggi untuk assessment mark, sepanjang pengajian saya kebanyakkan saya akan score ketika final exam.

Ape yang mampu saya buat berdoa agar semuanya berjalan lancar dan saya lulus subjek ini dengan baik. Untuk subjek ni, kami dikehendaki menubuhkan syarikat kami sendiri dan menyediakan rancangan perniagaan syarikat yang kami bina tersebut. Kumpulan saya telah memilih untuk menubuhkan syarikat yang menjalankan perkhidmatan membeli dan menjual lembu pedaging. Halal Farm Enterprise nama rasmi syarikat kami, segala kemahuan pensyarah kami En Albakri kami cuba untuk lakukan. Untuk subjek ni juga kami dikehendaki menghadiri seminar keusahawanan di PWTC dan seminar keewangan yang dilakukan di dalam uitm sahaja. Ini semua dilakukan bertujuan memahirkan kami lagi tentang ilmu keusahawanan dan keewangan agar mudah kami meyediakan rancangan keewangan.

erm...ape yang dukanya, bayangkan apabila kita satu kumpulan untuk mencapai matlamat yang sama, tapi dalam nak capai matlamat tu kumpulan tersebut ada antara ahli kumpulannya tidak bertegur langsung dan buat kerja " macam orang malas gle dan terpaksa!!". Saya selaku ketua kumpulan memikul amanah yang berat. Mungkin betul antara kita menghadapi masalah peribadi tapi boleh tak kalau ""be professional bila buat kerja"". Erm kalau perangai ni terus dibawa sampai alam perkerjaan memang tak kan lama la kita kerja sesuatu tempat tu..

erm pe2 pn saya bersyukur segala-galanya dah tamat. Perbentangan untuk subjek ni berjalan dengan baik dan akhirnya sifat kebudakkan antara ahli kumpulan saya hilang dan masing-masing dewasa dalam memikirkan masa depan, dan cuba buat yang terbaik ( erm bukan xboleh pun..cuma ske sgt ikutkan hati dan perasaan) Dikesempatan ini saya ingin memberi menyatakan sekiranya sepanjang kita berkumpulan ada terkurang, atau timbul ketidakpuasan hati tentang hasil kerja saya untuk menyediakan report dan persembahan multimedia mohon kemaafan, saya sudah berusaha sehabis baik..hanya itu yang saya mampu lakukan, dan buat semua ahli kumpulan saya sekiranya ada melibatkan wang dari pihak anda semua saya mohon dihalalkan dan begitu juga dipihak saya, saya halalkan.


dari hati yang tulus dan ikhlas..

Vidoe ini Khas saya tujukan buat semua ahli kumpulan saya atas segala kenangan sepanjang kita bersama..maafkan daku atas kekurangan diri. Ku doakan kejayaan dunia dan akhirat buat kamu semua.



No comments: