Thursday, October 08, 2009

Konvo Edisi 1

Alhamdulillah setelah 3 tahun berpenat-lelah di bumi segamat, bumi Allah yang begitu memberi seribu kenangan indah dan pahit kepada saya, akhirnya salah satu impian saya antara berpuluh yang saya senaraikan tercapai juga iaitu menggulung segulung diploma. Insya Allah mengikut apa yang dijadualkan oleh pihak UiTM, Konvokesyen ke 71 akan berlangsung dari 15-27 Oktober 2009. Sebanyak 18 sidang akan berlangsung pada kali ini, dan mengikut surat yang diberikan pada saya, giliran saya adalah 476 pada sidang ke 18. Nampaknya giliran sidang saya jatuh pada hari ke 3 terakhir.

:47:lambatnya...mungkin kehangatannya tidak sama bagi sahabat-sahabat yang dapat bersidang dihari pertama. Apa boleh buat semua UiTM dah jadualkan.:22:ikut saje la...that the rules...

Sebut pasal peraturan ni, bukan setakat itu sahaja, banyak lagi yang saya perlu buat untuk konvokesyen ni, bayar yuran konvo tu memang satu kemestian, selain tu saya dikehendaki juga mengesahkan kedatangan dan maklumat peribadi di menu PENGESAHAN KONVO 71

Ha ada lagi,
  • Para graduan dikehendaki menyemak sekiranya terdapat denda dengan pihak Universiti (Denda Lalulintas/ Denda Keselamatan dan lain-lain) yang masih belum dijelaskan. Graduan yang tidak menjelaskan denda universiti dan yuran konvokesyen tidak akan diberikan jubah akademik UiTM.
  • Mencetak slip kehadiran konvokesyen(Borang Jubah) dan dibawa semasa hari pendaftaran dan pengambilan jubah yang telah dijadualkan.
Denda? Alhamdulillah sepanjang pengajian saya, saya selalu didenda kerana lewat memulangkan buku di perpustakaan. Bukan apa, kadang-kadang masa yang diperuntukkan untuk buku pinjaman agak singkat, dan kadang-kadang saya sendiri lupa....:17:
Namun segala denda telah saya selesaikan semasa clearance di UiTM Segamat pada Julai yang lepas. Dicongak kembali agaknya jumlah denda saya dengan perpustakaan UiTM Johor, kosnya
membolehkan saya membeli sebuah novel agaknya.

Jika denda melibatkan "Denda Lalulintas/ Denda Keselamatan dan lain-lain" saya mempunyai rekod bersih. :2:lalalala...

Untuk yang ini pula, "Mencetak slip kehadiran konvokesyen (Borang Jubah) dan dibawa semasa hari pendaftaran dan pengambilan jubah yang telah dijadualkan." sudah saya buat, dan insya Allah tarikh untuk saya mengambil jubah konvo di UiTM adalah pada 23 Oktober.

Segala perkara telah saya selesaikan, cuma satu ni je yang saya agak berat nak buat segera, apa dia? bayar yuran konvo yang berjumpah RM115 tu...entahlah..beratnya nak keluar ke Bank Islam untuk buat pembayaran dan lebih berat dengan amaunnya yang mencecah lebih seratus hinggit tu...:46:..Nanti-nanti la sebelum 23 Oktober tu, insya Allah saya bayar...:52:

ok lah saya berhenti disini dulu...Insya Allah dikemudian waktu saya corat-coretkan lagi repekan saya disini...

p/s: Boleh sesiapa share dengan saya macam mana nak bunuh virus malas yang dah merebak hampir keseluruh badan saya? please......:4::4:

2 comments:

Lun said...

ermm x da antivirus lg yg mampu bunus virus maalas avira , kapeski 09, northon antvrus pn sofar x manpu lg

Anonymous said...

huhu..try plak AVG n nod32...mane tau bole..n then pkai Cc cleaner..pas da buat semua tu...pkai tuneup 09...mayB bole..hehe..