Friday, November 13, 2009

Selesema dan Saya

Mungkin sesetengah sahabat sudah mengetahui keadaan kesihatan saya yang kurang memuaskan, :49: buat yang masih tertanya-tanya, selesema saya datang kembali. Ini adalah kali ketiga untuk bualn November sahaja saya dijangkiti selesema. Kafarah dari-Nya atas dosa-dosa saya. Saya terima..

Cuma apa yang saya hendak kongsi dalam ruangan ini adalah, saya lebih rela diuji dengan demam berbanding selesema kerana, jika demam saya masih mampu kesini dan kesana. Tapi bila selesema semua jadi serba tak kena. Ini juga kerana saya menghidap resdung, bila dijangkiti selesema ni mula la saya akan bersin tak henti-henti. Dalam 5minit kadang-kadang saya boleh bersin nak dekat 8x..'bayangkan bagaimana keadaan saya' tak senang duduk dibuatnya, dan lebih merisaukankan, muka saya akan jadi sangat kemerahan. Rasa nak menyorok dari semua orang jer masa tu:minimo_09:. Macam orang sakit teruk, padahal selesema jer. So bila selesema ni saya lebih selesa berhibernasi :13: di rumah dari join program atau kuar jalan ke mana-mana. Ialah dengan keadaan begini, saya tak nak menyusahkan orang lain. Sahabat handai juga lebih mudah mengecam saya selesema berbanding demam.

Kenapa tak makan ubat selesema? saya tak suka ubat selesema.:minimo_32:..sbb nanti saya ngantuk, ubat selesema tu ubat tido rasanya, lepas makan jer ubat dah mula lentok....:minimo_33:...serik nak makan lagi..lagi-lagi makan ubat selesema ni masa siang..melentok la saya jawabnya sepagi tu...semua keje tergendala...tak mau la cam tu, kesian umi nak kene buat semua....so saya akan makan ubat masa nak tido jer...haha..:mHihi:...Saya doa sangat selesema ni cepat sembuh, Mintak-mintak bangun pagi esok dah hilang, sebab saya ada program di Petaling Jaya, andai keadaan selesema saya ni lebih bertambah buruk, saya tiada pilihan lain selain berhibernasi dirumah..

p/s: saya ada baca, ciri-ciri orang yang lahir bulan 6 salah satunya adalah mudah dijangkiti selesema, kajian ini dubuat Dr Fadzilah Kamsah ( saya 100%) setuju tuk ciri yang satu ni, sebabnya saya memang selalu kena selesema, bestfriend la katakan...

No comments: