Sunday, July 25, 2010

Getus Rasa

Melihat jam digital di talifon bimbit saya menujukkan baru 10.47 malam, tetapi kenapa saya menguap dari tadi tanpa henti, sudah pasti otak sudah mula memberi signal untuk tidur. Hakikatnya, jika kebiasaanya saya akan mula tidur sekitar jam 12.30 ataupun 1.30 pagi, tapi malam ni badab betul-betul letih, mungkin kerana penat dengan kerja-kerja rumah ( umi dan abi saya pulang ke kampung) dan program di padang indah pada petang tadi menjadikan tenaga saya berada di tahap infiniti pada ketika ini. Saya harus tidur, memandangkan esok jadual kuliah saya sangat padat dengan gap masa antara kelas hanyalah 1 jam. Bermula dari 8-10 pg , 11-1ptg dan 2-6ptg. Dari 6ptg pula hingga masuk waktu isyak, saya mengajar kelas mengaji. Yeah! saya perlu tidur...

.....

Tiba-tiba...track lagu dalam talifon bimbit saya memainkan lagu ini..

Bait-Bait lagu dibawah  ini, menggamit satu kenangan indah pada saya...

Kelmarin hanya tinggal kenangan..
Bersama peristiwa semalam...
Adakah hari ini yang ku tempuh kan bersinar untuk hari esok...
Benarlah apa yang telah  dikata...penantian satu penyiksaan...
Kepastian membunuh kerisauan...
Ketabahan mendamai keresahan...

Moga ketabahan itu menjadikanku tetap begini, dan merungkai segalanya. Ya Rabbi aku hamba-Mu yang dambakan Kemanisan Kasih& Sayang-Mu...KAU tunjukkanlah aku jalan yang lurus, Jalan yang ENGKAU redhai...

Wo Ai Ni Allah 
Nota 1: Doakan first presentation saya untuk E-Commerce berjalan dengan lancar, With my partner : Syafiqaah...
Nota 2: Ingin saya tembus tembok silam, membaiki kesilapan lalu...

No comments: